השגתי הסכם לטובת הלקוח שלי, אשר רכש דירה יוקרתית בגבעתיים משיכון עובדים...

האם לתת היתר נישואין לנערה אשר גילה הוא מתחת לגיל 17?


על שאלה זו, השיב כבוד השופט איתי כץ, מביהמ"ש לענייני משפחה בירושלים - לא. (תמ"ש 30340/08).

סעיף 5 לחוק גיל הנישואין התשי"א 1950 קובע כי אין להתיר נישואי קטינים מתחת לגיל 17. סעיף 5 (2) לחוק קובע כי ביהמ"ש לענייני משפחה רשאי לאפשר לבני 16 להנשא בנסיבות מיוחדות. במקרה זה, ההורים נתנו הסכמתם לנישואין והזוג הצעיר והדתי, טען שהם חוששים להפר את "איסור הנגיעה". השופט דחה את הבקשה.

כבוד השופט כץ, מצטט את כבוד השופט מרכוס לעניין זה (מתוך המאגר המשפטי נבו) כדלקמן:

"1. וכך אמר לעניין זה חברי, כב' השופט מרכוס בעניין דומה בתמ"ש (י-ם) 22230/05 מ' נ' פרקליטות מחוז ירושלים, [פורסם בנבו]: "הטענה שמדובר באוכלוסיה חרדית אשר בה נהוג להישמר מפני מגע פיזי בין גבר לאישה אשר אינם נשואים ואינם בקרבת משפחה בדרגה ראשונה אין בה כדי להוות נסיבה מיוחדת המצדיקה חריגה מהנורמה שנקבעה על ידי המחוקק. נהפוך הוא: מצופה דווקא מהאוכלוסייה אשר רגילה לדחות סיפוקים ולהכניע את עצמה לתכתיבים הלכתיים ומשפטיים להיות מוכנה להמתין המתנה נוספת". 2. מעבר לצורך אוסיף כי להערכת פקידת הסעד, שהיא הגורם המקצועי אשר בתי המשפט נוטים לאמץ את חוות דעתן כל עוד אין טעמים ושיקולים כבדי משקל המצדיקים סטיה ממצאי חוות הדעת וממסקנותיהן (ראה בע"מ 9358/04 פלונית נ' פלוני , [פורסם בנבו]) שלא נמצאו במקרה שלפני, לפיהם עשוי להיגרם נזק לנערה אם תינשא בגילה הצעיר: "להערכתנו המקצועית יש לנישואי בוסר אלה השלכות אשר עלולות לפגוע בקטינה ובתהליך התפתחותה התקין ולנערה אין היום עדיין את הכלים כדי לקחת בחשבון את כל השיקולים הרלוונטים...איננו ממליצים לאפשר היתר נישואים לנערה".

להלן לינק לדיון המלא:

גירושין - עו"ד יעל גיל - האם לתת היתר נישואין לנערה אשר גילה הוא מתחת לגיל 17?

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.