טובת הילדה נצחה - פס"ד בו זכיתי במשמורת אב


בפס"ד ארוך ומנומק, קבע כבוד השופט דניאל טפרברג, כי המשמורת על הילדה תהיה לאב, זאת, בניגוד לחוו"ד הפסיכולוגית המומחית, אשר מונתה ע"י בית המשפט.

במשך 3 שנים נאבקו האם והאב, כאשר אני ייצגתי את האב, באשר לזהות ההורה המשמורן. כבר כשהילדה היתה בת 3 ובניגוד לחזקת הגיל הרך, נתן השופט החלטה על פיה, האב יהיה המשמורן הזמני על הילדה.

העלתי את פסה"ד עם לינק לאתר הרשות השופטת, שם הוא פורסם היום, לבלוג שלי כאן באתר ומעבר לקולות שפרגנו לי, היו גם קולות נוספים, אשר דיברו על כך שבכל מקרה, כאשר ההורים נאבקים, טובת הילד נפגעת.

אני מסכימה שטובת כל המשפחה, היא להגיע להסכמים ולפגוש את בית המשפט רק כדי לאשר את הסכם הגרושין. יחד עם זאת, בנסיבות מסויימות, כמו במקרה זה, היתה חובה להכריע בדבר זהות ההורה המשמורן, שכן שני ההורים מתגוררים במרחק גדול ביותר זה מזה. האב נטש קריירה והלך אחר האם לקצה אחד של הארץ והתאהב במקום. האב היה במקרה זה גם המטפל העיקרי של הילדה כל חייה. האם החליטה לקום וללכת.

עקרונית, טובת הילד היא להיות עם שני הוריו ורצוי שהם ישארו נשואים, אבל לפעמים טובת הילד, היא להיות עם הורה אחד. שכן, ההורה השני הוא מתעלל ואלים או ההורה האחד מאוד מרוכז בעצמו ואינו מסוגל לטפל בילד. האם לא היתה אם מתעללת כלל ועיקר במקרה זה, אלא שהיא היתה מאוד מרוכזת בעצמה ובתה לא עמדה בראש מעייניה. לא כן האב, שטיפל בילדה במסירות אין קץ.

לאורך כל תקופת ניהול התיק הזה (3 שנים), שאלתי את עצמי שאלות מוסריות הנוגעות לאופיו של תיק משמורת, העברת ילד לאב או לאם. התשובה שנתתי לעצמי תמיד היתה אחת, שיש חשיבות עליונה לכך שהילדה תהיה עם אביה, לטובת שלמותה ובריאותה הנפשית, בראש ובראשונה.

להלן לינק לדיון המלא:

גירושין - עו"ד יעל גיל - טובת הילדה נצחה

 

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

הסדרי נגישות

בבניין בו ממוקם המשרד קיימים הסדרי נגישות לבעלי מוגבלויות: ישנם שירותים נגישים, המיועדים למבקרים עם מוגבלויות. כמו כן, יש מעליות נגישות בבניין והכניסות למבקרים עם מוגבלויות רחבות ומותאמות. כדי להבטיח נגישות מיטבית, נעשה שימוש בשיפוע בכניסה לבניין, המיועד לבעלי מוגבלויות וכיסאות גלגלים. כמו כן, ניתן להיכנס לבניין עם חיית שירות.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.