השגתי הסכם לטובת הלקוח שלי, אשר רכש דירה יוקרתית בגבעתיים משיכון עובדים...

כשהבעל מעלים תוך שנתיים 1,000,000 דולר מכספי המשפחה


יש לי תיק רכושי מעניין ומסובך. בני זוג נשואים הרבה שנים ויש להם 3 בנות. הבעל, אחרי שנות עבודה רבות כשכיר, החליט לעזוב את העבודה ולנסות מזלו בחוץ. האישה התנגדה לכך אבל הוא עשה מה שבא לו. הסתבר לאישה בדיעבד, שכבר במקום העבודה הקודם, הוא הכיר כמה דמויות מפוקפקות, אשר קרבו אותו לעולם ההימורים, הפשע והשוק האפור כנראה. ללא ידיעתה של האישה אשר היתה נשואה לו שנים רבות, אהבה אותו ובטחה בו, החל הבעל להעביר כספים לאותם גורמים. האישה גילתה את מעברי הכספים הללו, רק כשכבר הגישה תביעות, ארבע שנים אחרי שזה כבר בוצע. עד כדי כך טחו עיניה מראות. לעשות סיפור ארוך, קצר, הבעל הפסיד לצדדים וילה בשווי מאות אלפי דולרים כשהוא כפה על האישה לחתום לו על שיעבוד לטובת הבנק על הוילה, תוך הבטחה שהוא יסיר את השיעבוד תוך חודש. הוא כמובן לא הסיר את השיעבוד, הוילה נמכרה במחיר הפסד, כמו כן, האישה העבירה את כל חסכונותיה ופיצוייה לבעל ונותרה כמעט חסרת כל, למעט סכום זעום של כ 200,000 ש"ח. כך הסתיימו להם נישואין של עשרות שנים, במהלכם שניהם עבדו. האישה נזרקה אל הרחוב ומתגוררת בבית אביה והבעל חי לו ברווחה כלכלית משתכר סכומים מוכחים גבוהים בעוד האישה המבוגרת לא מוצאת עבודה וחיה מ 1000 ש"ח לחודש פנסיה והבטחת הכנסה. בני הזוג עדין לא התגרשו.

מה דעתכם חברי, האם מגיע לאישה פיצוי? האם מגיעים לאישה מזונות אישה? מזונות שיקומיים?

לדעתי בית המשפט במקרה זה, צריך ליישם את האמור בסעיף 8 (4) לחוק יחסי ממון כדלקמן:

8. ראה בית המשפט או בית הדין נסיבות מיוחדות המצדיקות זאת, רשאי הוא, לבקשת אחד מבני הזוג – אם לא נפסק בדבר יחסי הממון בפסק דין להתרת נישואין – לעשות אחת או יותר מאלה במסגרת איזון המשאבים:

(4) לקבוע שאיזון המשאבים לא יתייחס לנכסים שהיו לבני הזוג במועד איזון המשאבים אלא לנכסים שהיו להם במועד מוקדם יותר שיקבע.

כלומר, להחזיר לאישה לכל הפחות את החלק בבית שנגזל ממנה.

בעל ואישה שחל עליהם חוק יחסי ממון, לא מחויבים בחובות זה של זה, לפני הגרושין וגם אז, הם מחוייבים בחוב שהוא לא חוב אישי. כמו כן, החיוב יהיה עד גובה מחצית ההפרש בין הרכוש של שניהם בלבד.

להלן לינק לדיון המלא:

גירושין - עו"ד יעל גיל - כשהבעל מעלים תוך שנתיים 1,000,000 דולר מכספי המשפחה

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.