השגתי הסכם לטובת הלקוח שלי, אשר רכש דירה יוקרתית בגבעתיים משיכון עובדים...

מה דעתכם על מוסד הבוררות?


מזה שנים, נהגתי למנוע כל ניסיון להכניס סעיף בוררות להסכמים. התנגדתי להעברת עניינים לטיפולו של בורר, מכל מיני טעמים ובפרט מן הטעם שהיה כמעט בלתי אפשרי לבטל וכמובן לערער על פסק בורר.

בסוף 2008, הוכנס תיקון מס' 2 לחוק הבוררות ובין השאר נקבע בסעיף 29 ב לחוק הבוררות כדלקמן:

(א) צדדים להסכם בוררות אשר התנו שעל הבורר לפסוק בהתאם לדין, רשאים להסכים כי ניתן לערער על פסק הבוררות, ברשות בית המשפט, אם נפלה בו טעות יסודית ביישום הדין אשר יש בה כדי לגרום לעיוות דין; ערעור כאמור יידון בשופט אחד, ויחולו עליו ההוראות החלות על ערעור לפני בית המשפט.

(ב) הסכימו צדדים להסכם בוררות כי פסק הבוררות ניתן לערעור לפני בית משפט כאמור בסעיף קטן (א), יתועדו ישיבות הבוררות בפרוטוקול והבורר ינמק את פסק הבוררות.

(ג) הוגש ערעור לבית המשפט על פסק הבוררות, לא ייזקק בית המשפט לבקשה לביטול פסק הבוררות, והצדדים יהיו רשאים להעלות בערעור טענות בעניין ביטול פסק הבוררות על פי אחת העילות שבסעיף 24 לחוק.

למרות זאת, עדין לא אסכים שלקוחות שלי יגיעו לבוררות.

לפני כשבוע ישב אצלי אדם שהגיע לייעוץ, לאחר שקיבל לפני כמה שנים פסק בורר אותו הוא מנסה בכל מיני אמצעים לבטל. זה היה אחד המקרים הבודדים שהגיעו אלי, לגביהם אמרתי לאיש במהלך הפגישה, אין מה לעשות. חד וחלק.

להלן לינק לדיון המלא:

גירושין - עו"ד יעל גיל - מה דעתכם על מוסד הבוררות?

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.