השגתי הסכם לטובת הלקוח שלי, אשר רכש דירה יוקרתית בגבעתיים משיכון עובדים...

מורה גבר יקבל "תוספת אם"


מורה בבית ספר יסודי, נשוי ואב לשתי בנות, אשר עובד בהיקף משרה של 80% והנו בעל ותק בעבודה של 15 שנים, הגיש תביעה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב ובה הוא טען, כי מורה אישה שהיא אם לילדים עד גיל 14 והיא בעלת אותו היקף משרה כמוהו, מקבלת מה שקרוי "תוספת אם" בגובה של 10 אחוזים משכרה. לדבריו, העובדה כי המדינה אינה מעבירה אותו סכום כסף אף לאב, מהווה אפליה אסורה. התובע התבסס על פסק דין סעדון, אשר קבע כי אי הענקת "תוספת אם" לגבר במצב דומה, מהווה אפליה אסורה. המדינה טענה, כי פסק דין סעדון אינו מעלה עילת תביעה וכי למורה אין כל זכות חוקית לקבל "תוספת אם ."

כבוד השופטת מיכל לויט מבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב קבעה כי "תוספת אם" הנה זכות הורית, אשר התובע זכאי לה, בדיוק כפי שזכאית לה המורה האם. זאת, מיום מתן פסק הדין בעניין סעדון. עוד קבעה כבוד השופטת לויט כי מטרתו של חוק שוויון הזדמנויות, הנה לשמור על עקרון השוויון ולהבטיח איסור אפליה.

עינינו הרואות, כי עם שינוי העיתים ומשאבות רבים יותר מבעבר מטפלים בילדיהם, מתעדכנות אף פסיקות בתי המשפט הרלבנטיות. אם הדברים יחלחלו לבתי המשפט לענייני משפחה, ימים יגידו. נשאלת השאלה, האם יאושר פסק דין זה בערכאה גבוהה יותר, הן לנוכח תפיסות עולמם של שופטי בית הדין הארצי לעבודה והן לאור הקביעה שאינה מתיישבת עם הלשון הברורה, באשר "תוספת אם" כשמה כן היא ואולי הגיעה העת לשנות את השם ולקרוא לילד בשמו "תוספת הורה".

להלן לינק לדיון המלא:

גירושין - עו"ד יעל גיל - מורה גבר יקבל "תוספת אם"

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.