Male lawyer working with contract papers and reading law book in a courtroom, justice and law concept while presiding over trial

נתבע לשלם חובות חברה - הפסיד


עובד חברה אשר חויב בחובות החברה בערכאה ראשונה, לאחר שיצג את עצמו, זכה בערעור בו יצגתי אותו. חברה בע"מ פיתחה עכבר מחשב א-סימטרי, פרי רעיונו של עובד החברה. החברה רשמה פטנט בגין העכבר. לאחר שהחברה חדלה מפעילות, נתבע עובד החברה, שהיה בעל אחוז מניות נמוך מאוד בחברה, לשלם את חובות החברה.

העובד אשר ייצג עצמו בערכאה הראשונה, הפסיד. בערעור למחוזי, באמצעותי הוא זכה.

המערער הגה בשנת 1994 רעיון ל"עכבר א-סימטרי". את העכבר הוא פיתח בהיותו עובד של חברת סיבר מחקר ופיתוח. החברה רשמה פטנט על העכבר הנ"ל באמצעות משרד עו"ד סנפורד ט. קולב. בשנת 1997 נקלעה חברת סיבר לקשיים כלכליים, והמערער פוטר מן החברה, בסוף חודש ינואר 1998. החברה עצמה נכנסה להליכי פירוק יחד עם החברה האם שלה ניסיתא. בעקבות זאת, הגיש משרדו של עו"ד קולב תביעה לבית משפט השלום ברחובות, כנגד סיבר וכנגד המערער, לתשלום חובות סיבר בגין מתן שירותי פטנטים.חברת סיבר לא התגוננה, אך לא ניתן היה לגבות ממנה כספים. לאור זאת, התמקדה התביעה במערער, עובד החברה.

התיק נדון בפני השופטת אסתר שטמר, וזו הכריעה לטובת משרד עורכי הדין וכנגד המערער. זאת, בהסתמכה על סעיפים 6 (ב) ו - 15(ב) לחוק השליחות. המערער, לא השלים עם רוע הגזירה וערער לביהמ"ש המחוזי בתל אביב באמצעותי. הוא טען, כי ביהמ"ש טעה, כאשר קבע כי התקיימו יחסי שליחות בינו לבין החברה, מבלי שנדרש לסוגיה ולאחר שכבוד השופטת, קבעה במפורש שהמסמכים שבפניו מעידים שהוא לא התחייב באופן אישי בחובות החברה.

תיק הערעור נדון בבית המשפט המחוזי בתל אביב בפני ההרכב של כבוד סגן נשיא ביהמ"ש המחוזי בדימוס השופט יהושע גרוס וכבוד השופטות, אסתר קובו ומיכל רובינשטיין. החלטתו של ההרכב, היתה קצרה וברורה : השופטים קבלו את הערעור וקבעו : "לא זו בלבד שתביעתה של המשיבה התקבלה על בסיס שונה לחלוטין מזה שעליו נשענה המשיבה, אלא שאין הדברים אמורים רק בטיעון משפטי גרידא ומסקנת ביהמ"ש נקבעה בלא שניתן למערער האפשרות להתגונן מפניה". שופטי הערעור הפכו את ההחלטה והטילו על משרד עו"ד סנפורד ט. קולב לשלם למערער 25 אלף שקל הוצאות ושכ"ט עו"ד. (על פסק דין זה, כתב אף אמיר הלמר מהדה מרקר).

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

הסדרי נגישות

בבניין בו ממוקם המשרד קיימים הסדרי נגישות לבעלי מוגבלויות: ישנם שירותים נגישים, המיועדים למבקרים עם מוגבלויות. כמו כן, יש מעליות נגישות בבניין והכניסות למבקרים עם מוגבלויות רחבות ומותאמות. כדי להבטיח נגישות מיטבית, נעשה שימוש בשיפוע בכניסה לבניין, המיועד לבעלי מוגבלויות וכיסאות גלגלים. כמו כן, ניתן להיכנס לבניין עם חיית שירות.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.