עבר בקריאה שלישית בכנסת חלוקת הרכוש לפני מתן הגט


חברים, בעיני זהו יום גדול, יום בו עבר בכנסת התיקון לחוק יחסי ממון.

בסעיף 5 לחוק יחסי ממון בין בני זוג תשל"ג 1973 נקבע כדלקמן:

5. הזכות לאיזון בפקיעת הנישואין (א) עם פקיעת הנישואין עקב גירושין או עקב מותו של בן זוג (להלן - פקיעת הנישואין) זכאי כל אחד מבני הזוג למחצית שוויים של כלל נכסי בני הזוג ..."

משמע הנכסים אשר צברו בני זוג אשר נישאו לאחר ה-01/01/1974, יחולקו בין הצדדים רק לאחר מתן הגט או עקב מותו של בן זוג. סעיף זה, גרר אחריו תילי תילים של מאמרים וביקורת נוקבת, שכן, הוא היווה פתח חמור לסחטנות של כל אחד מן מבני הזוג. במשך שנים טורפד כל ניסיון לשנות את העוול שסעיף זה לחוק גרם. היום סוף סוף זה קרה והחוק שונה.

עפ"י התיקון לחוק: תתאפשר חלוקת רכוש בטרם מתן הגט, אם תוגש בקשה מתאימה ואם יתקיים אחד מן התנאים כדלקמן: תעבור שנה מיום שנפתח הליך להתרת נישואין, או מיום שהוגשה תביעה לחלוקת רכוש בין בני הזוג, קיים קרע בין בני הזוג, או שבני הזוג גרים בנפרד במשך תקופה של תשעה חודשים מתוך שנה, ניתן כלפי בן הזוג של המבקש צו הרחקה או הוגש נגדו כתב אישום בעבירת אלימות שבוצעה נגד מי שמבקש את חלוקת הרכוש או ילדו.

להלן לינק לדיון המלא:

גירושין - עו"ד יעל גיל - עבר בקריאה שלישית בכנסת חלוקת הרכוש לפני מתן הגט

 

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.