ייפוי כוח מתמשך – סיפור משפחתי


איציק ועדנה, נשואים מזה 28 שנים. יש להם שתי בנות תאומות בנות 25, אינטליגנטיות, חמודות ומקסימות אבל הן לא מסתדרות זו עם זו, בלשון המעטה.

לפני כשנה, עדנה נסעה עם קבוצת מטיילים לטפס על הר. איציק נשאר בביתם. רצה הגורל ואיציק שבר את הרגל, כשהכין לעצמו ארוחת צוהריים. איציק לא רצה להלחיץ את אשתו והוא לא סיפר לה את אשר אירע. הוא סמך על בנותיו שיעזרו לו ויטפלו בו, עד שעדנה תחזור.

הכאבים שחווה איציק כתוצאה מהשבר, היו כאין וכאפס לעומת הסבל שחווה מהטיפול של שתי הבנות. הן לא הפסיקו להתקוטט, כאשר כל אחת הייתה בטוחה ומשוכנעת בצדקתה. כשעדנה חזרה, איציק סיפר לה את המאורעות שהחמיצה.

בני הזוג הבינו כי לא לעולם חוסן, הם מתבגרים ועליהם לחשוב על המשך החיים ובפרט, מה יעלה בגורלם, אם חו"ח הם לא יהיו כשירים לנהל את חייהם כרצונם.

הם הגיעו אלינו כל אחד בנפרד, על מנת לערוך ייפוי כוח מתמשך.

ייפוי כוח מתמשך, הינו מסמך, בו האדם שמעוניין/ת לעשות את המסמך מכונה - "הממנה". הממנה בוחר/ת וממנה את זהות האדם או את זהות האנשים, אשר יפעלו עבורו, בהתאם להנחיותיו, כאשר לא יהיה כשיר לעשות זאת בעצמו.

יש לציין, כי לעיתים, כאשר אנשים מגיעים ומבקשים שנערוך עבורם ייפוי כוח מתמשך, מקונן בהם החשש, שמא עצם קיומו של ייפוי הכוח המתמשך, מעיד על כך שהם מזדקנים ו/או נטולי יכולת, אלא שההפך הוא הנכון – על מנת לערוך ייפוי כוח, תנאי הסף הוא כי ה"ממנה" יהיה כשיר לחלוטין.

בייפוי הכוח המתמשך  מגדירים מי הם מיופיי הכוח, העניינים שבסמכותם: בין אם יש להם סמכות בענייני הרכוש ו/או הגוף – או שניהם, מהן ההנחיות המקדימות – מיופה כוח יקבל החלטות ויפעל בהתאם לאמור בהנחיות המקדימות או בקירוב להן, מהם תנאי הכניסה של ייפוי הכוח לתוקף ומהם תנאי פקיעת ייפוי הכוח המתמשך, למי יש לדווח על מצבו של הממנה ועוד ועוד.   

איציק ועדנה סיפרו לנו אודות מערכת היחסים המורכבת, המתנהלת בין בנותיהם. הם סיפרו לנו אודות החשש שלהם, שמא ייפוי הכוח המתמשך שנכין עבורם, עלול לגרום לסכסוכים מרים נוספים בין הבנות. היה ברור כי מדובר בסיטואציה רגשית סבוכה, מבחינת אופן ניסוח ההנחיות.

האני מאמין שלנו כעורכות דין לענייני משפחה, הוא כי ישנה חשיבות לאחות את הקרע ובוודאי לא להעמיקו עוד יותר. 

ישבנו זמן רב הן עם איציק והן עם עדנה, למדנו מה חשוב להם, מהם רצונותיהם האמיתיים, מהם הכישורים אשר מאפיינים כל אחת מהבנות. למדנו כי כל אחת מתאפיינת ביכולות אחרות וכישורים שונים וכי בעוד האחת מתאימה לנהל את העניינים הכלכליים, השנייה מתאימה יותר לקבל החלטות בתחום הרפואי.

לאחר עבודת תפירה מותאמת ומדויקת, נתנו לאיציק ולעדנה את ייפוי הכוח שלו/ה והם יצאו בתחושה הרבה יותר רגועה בנוגע לעתיד.

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

הסדרי נגישות

בבניין בו ממוקם המשרד קיימים הסדרי נגישות לבעלי מוגבלויות: ישנם שירותים נגישים, המיועדים למבקרים עם מוגבלויות. כמו כן, יש מעליות נגישות בבניין והכניסות למבקרים עם מוגבלויות רחבות ומותאמות. כדי להבטיח נגישות מיטבית, נעשה שימוש בשיפוע בכניסה לבניין, המיועד לבעלי מוגבלויות וכיסאות גלגלים. כמו כן, ניתן להיכנס לבניין עם חיית שירות.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.